tisdag 15 augusti 2017

Kroatien 15/8 -17

Idag är det tisdag och vi ligger vid kaj i Starigrad, sedan i förmiddags.
Igår måndag kunde vi lämna Rogac då vinden mojnat tillfälligt. Vi kastade loss på förmiddagen för att hinna till Zavala, en fin vik ca 2 distans före Starigrad. Dit var det 19 distans i strålande sol och alldeles lagom vind. När vi passerat mellan Brac och Solta fick vi horisontkänning!


Promenad i Roga


Vi fick tillslut en boj i Zavala och det var skönt eftersom det blåste ordentligt och det skulle öka!
Nu skulle vi premiärbada, men först måste jag känna på vattnet.....fy....svinkallt.....fötterna domna bort=inget bad för Marie! det fick bli en varm dusch på båten istället. Grann båten påstod det var 23 grader men det tror jag inte på. 3 kanske max!

Vi tog jollen in till restaurangen i slänten och åt en pasta sen var det gonatt!

På tisdag morgon efter en god natts sömn kände jag ännu en gång att nu ska här badas. Samma procedur som igår, doppa stortån och OJ vad varmt. Snabbt in och på med baddräkt och flytväst och sen snabbt i innan Kjell fattade vad som höll på att hända. Jag skulle i först, han vinner alltid annars!
Vi låg i och plaskad runt ett bra tag innan frukost. Grann båten frågar om det är kallt för hennes termometer säger 18 grader. Inte en chans att jag skulle bada vid 18 grader så den stämde nog dåligt.

Efter bad och frukost åker vi in till Starigrad i kav lugnt hav, vilken skillnad! Men kraftiga vindar uppemot 20 m/s utlovas även idag så här blir vi kvar till imorgon då de lovat lite lugnare vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar